Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Ședințele Consiliului Liderilor și Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Comisia de Dialog Social
16.03.2015

Joi, 12 martie 2015, a avut loc la Prefectura Județului Hunedoara o întâlnire a Comisiei de Dialog Social, la convocarea Instituției Prefectului Județului Hunedoara. La această întâlnire, pe lângă reprezentanții prefecturii, ai instituțiilor deconcentrate de la nivelul județului Hunedoara, ai confederațiilor sindicale de la nivel județean și liderii organizațiilor sindicale județene din sistemul bugetar, a participat și domnul Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru Dialog Social.

Ordinea de zi inițială a acestei întâlniri a cuprins două probleme: proiectul legii salarizării unice a personalului bugetar și dificultățile generate de finanțarea învățământului preuniversitar prin sistemul de finanțare per elev. Pe lângă aceste probleme au fost aduse în discuție, cu precădere de către reprezentanții confederațiilor sindicale, și probleme ținând de raporturile de muncă în mediul privat.

În cadrul primului punct de pe ordinea de zi, proiectul legii salarizării unice a personalului bugetar, domnul ministru a prezentat acțiunile întreprinse până în acest moment, respectiv constituirea unei Comisii interministeriale care, în demersurile sale, analizează două posibilități: fie aplicarea legii salarizării unice existente din 2011, dar neaplicată până în prezent, fie aplicarea unei noi legi a salarizării unice, în curs de elaborare și al cărei proiect ar urma să fie pus în dezbatere publică în cel mult două luni de zile. Indiferent de varianta către care va înclina decizia finală, principiul fundamental va fi acela conform căruia nimeni nu va suferi o reducere a veniturilor prin această modificare legislativă, intențiile fiind acelea de a crește nivelul fondurilor salariale în cadrul bugetului (până la un 7,1% din PIB).

În ceea ce privește finanțarea sistemului de învățământ preuniversitar, s-a subliniat încă o dată necesitatea creșterii cuantumului finanțării per elev, având în vedere dificultățile mari cu care se confruntă în acest sens mai ales școlile de dimensiuni mici, cu atât mai mult cu cât în ultimul an acest cuantum nu a fost corelat, la nivel general, decât cu rata inflației. O astfel de măsură se impune cu atât mai mult cu cât administrațiile publice locale nu asigură decât la un nivel foarte coborât, adesea tinzând spre zero, finanțarea complementară. De asemenea, a fost adusă în discuție problema unei corelări mai adecvate a coeficienților de corecție cu condițiile concrete de desfășurare a procesului de învățământ, mai ales în mediul rural.

Atât pe parcursul discuțiilor pe marginea ordinii de zi, cât și după epuizarea acestor puncte, au fost aduse în discuție și o serie de probleme privind cu precădere raporturile de muncă din mediul privat. S-a subliniat astfel, pe fondul modificării legislației privind dialogul social în 2010, degradarea permanentă a acestor raporturi, la ora actuală salariatul din mediul privat părând a nu mai avea decât un singur drept, respectiv ,,dreptul la salariul minim pe economie'' (majoritatea salariilor, la ora actuală, plasându-se la acest nivel). Practic, pe fondul absenței contractelor colective de muncă, a căror încheiere a devenit aproape imposibilă în mediul privat în condițiile noii legislații și a absenței unui contract colectiv de muncă la nivel național, capacitatea de negociere colectivă este aproape inexistentă (cea individuală, cu excepțiile din domeniile înalt calificate, fiind oricum inexistentă), ceea ce a transformat majoritatea salariaților într-un gen de ,,sclavi moderni''.

De asemenea, s-a solicitat ca diferitele măsuri de relaxare fiscală să nu mai fie acordate doar patronatului ci și salariaților, acestea nereflectându-se în nici-un fel și în îmbunătățirea salarizării sau a condițiilor de muncă, ci doar în creșterea profiturilor obținute de către firme.

Pe fondul tuturor acestor probleme, s-a subliniat încă o dată că una dintre marile probleme generate de guvernarea precedentă, modificarea legislației dialogului social, nu a fost încă abordată tranșant de către actuala guvernare. Legislația actuală din domeniu nu face decât să incapaciteze organizațiile sindicale în promovarea și apărarea drepturilor salariaților, cu atât mai mult cu cât conștiința puterii solidarității pare a se reduce pe zi ce trece. Acestea, coroborat, am spune noi, cu slăbiciunea confederațiilor sindicale, nu fac decât să lase ,,câmp liber'' manifestărilor discreționare ale patronatului, tot mai des întâlnite și în sistemul bugetar.




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara