Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Platforme online gratuite destinate elevilor și profesorilor .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Nr. 326 / 13.09.2006
13.09.2006

Către sindicatele afiliate
În atenția liderului și membrilor de sindicat
Ref.: acțiunile de protest din 15 septembrie

Stimați colegi,

1. În data de 12 septembrie 2006 a avut loc o nouă întâlnire a Comisiei interministeriale de evaluare a Acordului semnat cu federațiile sindicale din învățământ.
Nu a fost elaborat proiectul Legii salarizării.
Reprezentanții Guvernului au avansat o propunere de majorare a salariilor în două tranșe:
  • 6% la data de 1 aprilie 2007 și
  • 7,5% la data de 1 octombrie 2007.
Această propunere nu înseamnă o majorare a salariilor cu 13,5%, ci vorbim despre o medie ponderată de 6,3%, cu foarte puțin peste rata inflației prognozată pentru anul 2007. Mai mult, întrebată fiind dacă majorările vizează întregul personal din învățământ (didactic de predare și instruire practică, didactic auxiliar și nedidactic), partea guvernamentală a evitat să dea un răspuns.
Față de ,,oferta'' Guvernului, atât Federația ,,SPIRU HARET'', cât și F.S.L.I. și F.N.S. ,,Alma Mater'' își păstrează poziția exprimată anterior: boicotarea deschiderii anului școlar în data de 15 septembrie (fără prezența în școli) și desfășurarea unui miting urmat de un marș de protest în București în aceeași zi.

2. Atașat, vă transmitem o adresă care trebuie comunicată tuturor directorilor unităților de învățământ și un model de anunț care trebuie afișat la intrarea în fiecare școală pentru a-i informa pe elevi și părinți de intențiile noastre.

3. Pentru o corectă apreciere a momentului actual, credem că ar fi utilă o prezentarea a principalelor momente ale conflictului de muncă deschis în octombrie 2005:
  • În vara anului 2005 au loc mai multe runde de negocieri cu conducerea Ministerului Educației și Cercetării în legătură cu proiectul Strategiei de descentralizare a învățământului preuniversitar, proiect care leza drepturile și interesele noastre în ceea ce privește calitatea de titular, normarea muncii, mobilitatea personalului etc.
  • Septembrie 2005 - federațiile sindicale din învățământ se adresează Președintelui și Premierului solicitând alocarea pentru bugetul educației a procentului prevăzut de lege (6% din PIB) și respectarea angajamentelor luate în timpul campaniei electorale din 2004 referitor la elaborarea unei legii a salarizării care să reflecte prioritatea națională a sistemului de învățământ.
  • Sfârșitul lunii octombrie 2005 - referendum sindical - 85 % din membrii de sindicat ai S.I.P. Hunedoara votează pentru deschiderea conflictului de muncă și pentru forma de protest ,,greva generală''.
  • 07-28 noiembrie 2005 - grevă generală. Au loc mai multe runde de negocieri. Se recurge la forme de protest extreme: greva foamei. Pentru detensionarea situației, în negocieri intervin Președintele și Premierul.
  • 28 noiembrie 2005 - se semnează Acordul care duce la suspendarea acțiunilor de protest.
    Considerații legate de ,,Acord'':
    aspecte pozitive:
    • creștere salarială medie cu 11,83 % pentru anul 2006, în condițiile în care Guvernul nu dorea să acorde nici măcar ,,tradiționala indexare'';
    • elaborarea unei ordonanțe de urgență care asigură plata diferențelor salariale, retroactiv pentru 3 ani;
    • plata zilelor de grevă;
    promisiuni:
    • alocarea a 1,1 % din PIB suplimentar pentru bugetul educației;
    • elaborarea până la 15 aprilie 2006 a proiectului Legii salarizării;
    aspecte negative:
    • într-un stat de drept nu este nevoie de o ordonanță care să garanteze aplicarea unor sentințe judecătorești (plata diferențelor salariale);
    • probleme legate de recuperarea orelor;
    • nemulțumiri legate de atitudinea colegilor care nu au participat la grevă;
    • ,,starea de lehamite'' provocată de comportamentul duplicitar al politicienilor: promisiuni în campanie electorală, trageri de timp în timpul mandatului.
    ,,Efectele'' grevei din învățământ s-au extins ulterior și asupra funcționarilor publici și salariaților din sănătate (creștere salarială de 11 %).
    Privind doar partea plină a paharului, este de apreciat faptul că solidaritatea și hotărârea noastră au reușit să urnească Guvernul, cel puțin temporar, din imobilismul său față de învățământ.
  • 15 aprilie, 1 iunie 2006 - întâlniri cu Comisia interministerială de evaluare a Acordului din 28 noiembrie. În cadrul întâlnirilor s-au discutat numai principiile generale pe care urma a fi structurat noul sistem de salarizare al bugetarilor. Partea guvernamentală a precizat în mod clar că nu vor fi făcute nici un fel de ierarhizări în raport de salariile din justiție, ci numai față de cele din armată. Noua ierarhizare va fi un proces de durată, care va dura aproximativ 4 ani.
  • Iunie 2006 - în organizațiile sindicale se discută propunerea de înghețare a finalului de an școlar sau de boicotarea a examenelor naționale și de bacalaureat. Propunerea nu este agreată de membri de sindicat.
  • 20 iunie, ... , 5 septembrie, 12 septembrie - alte întâlniri cu Comisia interministerială de evaluare a Acordului din 28 noiembrie. Se constată că nu există voință politică pentru elaborarea proiectului de Lege a salarizării. Se nasc o serie de întrebări:
    Ce valoare au promisiunile electorale ale actualei coalițiiș
    Ce valoare au semnăturile puse de 4 miniștri pe Acordul din noiembrieș
    Garanțiile suplimentare oferite în noiembrie de Președinte și de Premier ce rol au avutș
    De ce am fost amăgiți în atâtea runde de negocieri pentru ca în final să ni se spună că nu va fi nici un proiect de Lege a salarizăriiș
  • În prezent este nevoie de o acțiune hotărâtă, a tuturor sindicatelor din învățământ, care să ducă la ieșirea din impas a negocierilor și la obținerea unei creșteri reale a salariilor.
  • În alegerea acțiunii de protest (boicotarea deschiderii anului școlar, miting de protest, pichetări ale sediilor Parlamentului, Guvernului, Președinție) s-a ținut cont de două aspecte:
    • lipsa resurselor financiare după întoarcerea din concediu și evitarea unor noi pierderi salariale (printr-o grevă de lungă durată);
    • impactul mediatic al boicotării deschiderii anului școlar (prima acțiune de acest fel la nivel național).
și nu uitați:
UN SINDICAT ESTE PUTERNIC ȘI EFICIENT ATÂT CÂT MEMBRII SĂI ÎL FAC! ÎMPREUNĂ PUTEM REUȘI!

Cu stimă,

PREȘEDINTE
Paul Rusu

Numărul de vizualizări 1334 vizualizări.
Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara