SIP Hunedoara

O școală va fi atât de bună cât de buni sunt profesorii''
05.04.2013

,,Valoarea educației este dată în primul rând de profesori, iar o școală va fi atât de bună cât de bune sunt cadrele didactice, de aceea vom căuta să creștem valoarea absolută a bugetului și să găsim formula pentru ca dascălii să se simtă respectați'', a declarat ministrul educației, Remus Pricopie, în cadrul unei dezbateri cu tema ,,Este timpul meu - campanie de orientare și consiliere în carieră'', organizată în ,,Săptămâna altfel'' de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Ministrul Educației Remus Pricopie a fost întrebat de profesori cât de importat este dascălul pentru un ministru. ,,Eu la revoluție aveam 19 ani, dar avem profesorii din anii '80 care pot vorbi mai bine despre atuurile și nenorocirile din educație din anii '80. Cred că trebuie să păstrăm ceea ce a fost bun în anii '80 și să investim în zona de modernitate, de diferențiere, de cadre didactice. Valoarea educației nu este dată, în primul rând, de elevi și de studenți, ci de profesori''.

Ministrul a explicat că dacă într-o școală intră elevi slabi, dar sunt profesori buni, copiii mai au o șansă. ,,O școală va fi atât de bună cât de buni sunt profesorii. Dacă îți intră elevi buni pe mâna unor profesori slabi, școala va fi slabă. Dacă îți intră elevi slabi pe mâna unor profesori buni, acei elevi au șansa să crească'', a mai spus Pricopie.

Ministrul Educației a recunoscut că bugetul actual este mai mic decât în anii când era secretar de stat, dar a spus că și-a asumat acest lucru și va căuta formula pentru ca dascălii să se simtă respectați. ,,Sunt de acord că salariile sunt mici și chiar dacă, deocamdată, nu se vede, pentru că solicită mulți bani, vom căuta soluții. Am fost secretar de stat în Ministerul Educației în perioada 2007-2008 și aveam un buget de 5,2 la sută din PIB. Acum am venit ministru cu un buget de 3,21 la sută din PIB. Când am spus da, vin ministru, am știut pe ce buget vin și știu care sunt problemele. Prima problemă este să încercăm să creștem acest procent, dar și valoarea absolută, dar să găsim formula prin care profesorul nu doar să fie respectat, ci să se simtă respectat. Asta înseamnă multe, inclusiv formare, salariu și multe alte lucruri''.