Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. 5 iunie - Ziua Națională a Educației - precizări .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Condițiile de organizare a taberelor, excursiilor, expedițiilor
01.05.2018

Ministerul Educației a modificat condițiile de organizare a taberelor, excursiilor, expedițiilor și a altor activități de timp liber în sistemul de învățământ preuniversitar. Toate modificările sunt aduse prin Ordinul MENCS nr. 3637 din 12 aprilie 2016.

Elemente de noutate, față de vechiul Regulament-cadru:
- aprobarea ISJ este necesară numai pentru activitățile de timp liber care se organizează în timpul orelor de curs;
- activitățile de timp liber sunt împărțite în două categorii:
- activități care se desfășoară în localitatea în care se află unitatea de învățământ;
- activități care se desfășoară în altă localitatea decât cea a unității de învățământ sau care presupun mai multe tipuri de servicii.

1.
Informații care trebuie oferite grupului de cadrul didactic:
a) scopul și programul activității;
b) obiectivele turistice care vor fi vizitate;
c) durata deplasării, ziua, ora și locul plecării, precum și ziua, ora și locul sosirii;
d) localitatea de destinație, unitatea de cazare și distanța până la aceasta, precum și pachetul de servicii privind:
- mijloacele de transport utilizate, caracteristicile și categoria acestora, precum și copia certificatului de înmatriculare la registrul comerțului, copia licenței de transport persoane, copia asigurării de răspundere a transportatorului față de călătorii transportați în caz de accidente;
- condițiile de cazare și masă (numărul locurilor de cazare autorizate, categoria de clasificare a unităților de cazare/alimentație etc.);
- dotările suplimentare din incinta unității de cazare (de exemplu, piscine, terenuri de fotbal sau tenis, mese de ping-pong etc.);
e) documente/informații privind costul excursiei/taberei/expediției/activității etc.;
f) numărul de participanți estimat: elevi și adulți, cu respectarea regulii de un cadru didactic la cel mult 10 elevi;
g) activități care presupun un anume grad de dificultate/risc.

2.
Documentația aferentă activităților care se desfășoară în localitatea în care se află unitatea de învățământ
a) planul activității (conform anexei 2.1);
b) tabelul nominal cu elevii/preșcolarii participanți, precum și datele de contact ale părinților/tutorilor legal instituiți;
c) tabelul nominal cu cadrele didactice însoțitoare și datele de contact ale acestora;
d) tabelul nominal cu adulții participanți (alții decât profesorii) și datele de contact;
e) acordul scris al părinților/tutorilor legal instituiți (conform anexei nr. 1);
f) procesul-verbal de informare/instruire a participanților, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;
g) documente/informații privind costul activității;
h) aprobarea conducerii unității de învățământ de unde provin elevii/preșcolarii;
i) aprobarea IȘJ, dacă activitatea se desfășoară în timpul orelor de curs.

3.
Documentația aferentă activităților care se desfășoară în altă localitate decât cea a unității de învățământ sau care presupun mai multe tipuri de servicii
a) planul activității (conform anexei 2.1);
b) tabelul nominal cu elevii/preșcolarii participanți, precum și datele de contact ale părinților/tutorilor legal instituiți;
c) tabelul nominal cu cadrele didactice însoțitoare și datele de contact ale acestora;
d) tabelul nominal cu adulții participanți (alții decât profesorii) și datele de contact;
e) acordul scris al părinților/tutorilor legal instituiți (conform anexei nr. 1);
f) procesul-verbal de informare/instruire a participanților, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;
g) documente/informații privind costul activității;
h) aprobarea conducerii unității de învățământ de unde provin elevii/preșcolarii;
i) aprobarea IȘJ, dacă activitatea se desfășoară în timpul orelor de curs;
j) mijloacele de transport utilizate:
- copia certificatului de înmatriculare a firmei la registrul comerțului;
- copia licenței de transport persoane;
- copia asigurării de răspundere a transportatorului față de călătorii transportați în caz de accidente;
k) cazare și masă:
- numărul locurilor de cazare autorizate;
- categoria de clasificare a unităților de cazare/alimentație etc.);
- dotările suplimentare din incinta unității de cazare (ex.: piscine, terenuri de fotbal sau tenis, mese de ping-pong etc.);

Pentru a veni în sprijinul colegilor care intenționează să organizeze astfel de activități, agenția de turism a sindicatului, SIP TOUR, a pregătit un portofoliu (orientativ).

Baza legală
O MENCS nr. 3637 din 12 aprilie 2016 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.060/2014 privind aprobarea Condițiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expedițiilor și a altor activități de timp liber în sistemul de învățământ preuniversitar

Documente necesare:
Planul activității care se desfășoară în localitatea în care se află unitatea de învățământ (anexa 2.1 la Regulamentul-cadru) DOCX sau PDF
Planul activității care se desfășoară în altă localitate decât cea a unității de învățământ și care presupune servicii de transport, cazare și masă (anexa 2.2 la Regulamentul-cadru) DOCX sau PDF
Declarație agent economic - transport (anexa 3.2 la Regulamentul-cadru) DOCX sau PDF
Declarație agent economic - cazare (anexa 3.1 la Regulamentul-cadru) DOCX sau PDF
Acordul scris al părinților/tutorilor legali ai elevilor participanți (anexa 1 la Regulamentul-cadru) DOCX sau PDF

Alte documente (model):
Procesul-verbal/declarație încheiate în urma prelucrării, însușirii și semnării regulamentului (model) DOCX sau PDF
Cerere de aprobare (model pentru ISJ) DOCX sau PDF
Regulament (model orientativ) DOCX sau PDF

Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara