Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Comportament incalificabil al ministrului educației .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Prinde orbu', scoate-i ochii
sau
Leapșa popular-guvernamentală cu educația

19.12.2019

Partea I - Povestea

Vă mai aduceți aminte? În România, precum în oricare altă țară (este aceasta o generalizare asumată), funcționează un sistem de învățământ. Aceasta ar fi premisa, indiferent de modul în care se întâmplă acest lucru sau de eficacitatea care îl caracterizează. Iar dacă suntem de acord cu acest lucru, suntem deja în atmosfera trebuincioasă...

Cu alte cuvinte, a fost odată ca niciodată o emisiune, radio, la care au participat diferiți ,,actori educaționali'' și în cadrul căreia au încercat să-și decline părerile, vorba cântecului, ,,așa cum poate ea'' (,,așa cum pot ei'', ca nu cumva să fim acuzați de niscai ,,crime gramaticale''). Cine? Când? Cum? Nu are mare importanță. De fapt, fiecare dintre actori nu a făcut decât să reia ,,refrene'' bine-cunoscute, reanimate de fiecare dată când sistemul educațional reajunge în atenția opiniei publice (mai curând, ținând seama de faptul că niciuna dintre probleme nu și-a găsit până în prezent rezolvarea, a diferiților ,,părerologi'' care-și asumă cum că ar avea de-a face cu numita ,,opinie publică'').

Importante sunt problemele ridicate. Chiar avem probleme în educație? Nu vă grăbiți să răspundeți, fiindcă repede vă veți regăsi în alambicata situație a cetățeanului turmentat sau, cu alte cuvinte, ,,unde dai și unde crapă''...

De dat au dat alții. Ca mai întotdeauna! De această dată ,,Făt-Frumosul'' avea numele de PISA, plecat în pețit cu aproape doi ani în urmă, printre ,,Ilenele Cosânzene'' inventariate, minune mare (nu o luați chiar ad litteram, că s-a mai întâmplat de câteva ori, dar am apreciat că merge pentru efect), fiind și una pe nume România (oricum șmecher și Făt-Frumos, care vine atât de rar, dar le bulversează atât de profund pe Ilene, că în rest nici nu prea-și aduc aminte cum că există). Și a încercat să îi vadă calitățile. A încercat ea să-l încânte cu faptul că școala trebuie să formeze caractere și încearcă, după ,,putință'', să contribuie la realizarea tinerilor în parcursul lor în viață (cineva de pe funcția de ministru), mergând până la a se referi la zecile de caiete pe care elevii le învață pentru bacalaureat și la anii de școală care nu le oferă elevilor competențe pentru a ieși în societate (un elev căruia, prin funcție, i s-a recunoscut calitatea de ,,părerolog''). Rezultatul? Șoc și groază... ,,Făt-Frumos'' a cam dat cu tifla la ofertă și nu s-a uitat decât la lectură, matematică și științe. Ce a constatat? Ignorând ,,zdroaba'' Ileanei, a apreciat că nu-i cine știe ce de capul ei, lucrurile dovedindu-se a fi aproape așa cum i se povestise deja cu alte ocazii:

Așa că a trecut la alte Ilene, mult mai promițătoare. Cel puțin așa își aducea el aminte. Mai ales Ileana cu care se tot compara România, una la modă, deosebit de apreciată:

S-a tot frecat la ochi, dar până la urmă a înghițit în sec. O fi arătat ea bine, dar parcă dincolo de gard începea să se zărească-un leopard...

În fine. Poate că ar fi trebuit să insiste asupra cauzelor (statul pe la școală, ,,starea de bine'' a elevilor, ba chiar și ideea cum că programa anormal de încărcată face ca un elev de clasa a VI-a, care merge în Marea Britanie, va intra direct în clasa a VIII-a acolo, pe care la propriu nu a știut cum să o înțeleagă, ținând seama că cei de ,,acolo'' stau ceva mai bine, într-atât că ar fi picat la propriul test dacă ar fi făcut greșeala de a încredința în altă parte realizarea itemilor), dar era cam presat de timp. A aruncat doar un ochi către timpul petrecut pe la școală, înțelegând deja câteva lucruri:

Nu a insistat, preferând să vadă cam cum se gospodăresc Ilenele, nu de alta, dar nici nu își dorea una deosebit de cheltuitoare:

Deja perspectiva a început să i se tulbure, pendulând între bani mai puțini, fără prea mult timp pentru ,,tencuitul fațadei'', dar ,,curățică'' sau ,,mână spartă'', mai mult în fața oglinzii, dar cu alură de ,,prințesă''.

A avut chiar o clipă în care a rămas, cum se spune, mască, dar peste care a trecut repede, deși nouă, chiar dacă pe fugă (fiecare ,,părerolog'' încercând să-și facă auzită propria-i opinie, deși, evident, pe Făt-Frumos l-ar fi interesat mai curând studiile, iar nu ,,becul sclipitor'' din mintea fiecăruia), nu ne-a scăpat: cu buzunarele precum unele locuri după sezonul uraganelor și schimbându-și rochiile chiar mai repede decât reușeau bieții croitori să le însăileze (cam ăștia erau văzuți vinovați de toate), una dintre Ilene, nu chiar de nebăgat în seamă, se proclamase deja regina sa.

Se plesni cu palma peste frunte și alte câteva gesturi (pe care le trecem sub tăcere) la fel de expresive după ce o auzi ce spune: profesorii se comportă duplicitar pentru ,,a păcăli meseria'', având în vedere programa încărcată și dezechilibrul puternic între ore (un ,,croitoraș părerolog'', mare specialist în ,,croitoria educațională'', deși pentru el catedra este un fel de pegas - animalul nu bicicleta, că asta din urmă abia ce a fost reanimată - pe care îl poți încăleca din zbor), sindicatele ar trebui să-și asume nu neapărat vina, ci responsabilitatea (aducea cu un ,,părerolog elev'', ținând cont de o altă idee adusă în discuție, cum că numitele au acuzat că elevii nu vor să învețe), primul pas pentru reformarea sistemului de învățământ ar fi o schimbare legată de legea care reduce numărul de ore (aceeași ea din funcția-i înaltă), școala nu este neapărat îmbătrânită, ci este orientată pe conținut (tot ea, decisă să dea bine-n poză, deși meteahna era că tot ce-avem e ,,formă'') etc.

Și gata cu povestea. Ce? E fără coadă? Posibil, dar Făt-Frumos a dat cu basca de pământ, dintr-o dată burlac convins, așa că povestea n-are coadă. Și nici așa de culți nu vă dați, cum că nici ,,la cap'' nu excelează, mai ales că Făt-Frumos, om serios totuși, conștient de datoria lui față de țară, s-a dus acasă și a încercat să vadă cum de povestea ieși așa de dezlânată. Ignoră chiar și faptul că una dintre Ilene (cea deja convinsă că-i regina) i se uita peste umăr, s-a așezat la biroul său și a purces la a-și interpreta propria-i poveste (puțin ,,parșiv'', pentru a avea o reacție imediată, își struni atenția chiar către aceasta).

Dar desigur, aceasta este o altă poveste...

Nu pierdeți Partea a II-a - Interpretarea și, ca să fim și noi cu moț, Partea a III-a - Concluziile!




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara