Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Ocuparea funcțiilor de conducere vacante din unitățile de învățământ preuniversitar de stat .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Grafic



Raportul Național TALIS 2013
10.06.2015

Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a publicat Raportul Național TALIS 2013 (Analiza mediului educațional din România). Raportul prezintă situația învățământului în România și comparații relative la alte sisteme educaționale, pe baza răspunsurilor pe care profesorii și directorii de unități de învățământ le-au dat la chestionarele realizate de OCDE pentru Studiul International privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Survey - TALIS) 2013.

OECD a realizat studiul internațional în 33 de țări. Pentru fiecare țară, câte 20 de profesori din 200 de școli gimnaziale și directorii respectivelor unități de învățământ au participat la studiu, în perioada septembrie-decembrie 2012. Chestionarul administrat profesorilor a fost diferit de cel pentru directori.

Centrul National de Evaluare și Examinare subliniază că ,,rezultatele obținute în acest studiu se bazează pe datele raportate de profesori și directori și ca urmare reprezintă propriile lor opinii, percepții și credințe despre activitatea desfășurată''.

,,Conform propriei lor percepții, profesorii din România, alături de cei din Malaysia, se simt cel mai bine pregătiți dintre profesorii din țările participante la studiu (99,8% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregătiți in ceea ce privește conținutul disciplinei predate, 98,5% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate). Aceste procente sunt peste mediile la nivel internațional, de 93,2%, în ceea ce privește conținutul disciplinei predate, respectiv 88,9% în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate'', se arată în Raportul Național TALIS 2013.

La polul opus se afla profesorii din Finlanda și Japonia, care se simt cel mai slab pregătiți (72% dintre profesorii din Finlanda se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește conținutul disciplinei predate și 64% se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate).

Raportul Național TALIS 2013


Raportul național TALIS 2013 prezintă și proporția unităților de învățământ ,,în care directorii resimt lipsa diferitelor resurse necesare pentru a asigura un învățământ de calitate''. ,,De remarcat că această proporție este semnificativ mai ridicată decât media la nivel internațional. Procente semnificativ mai mici decât media la nivel internațional se înregistrează în Danemarca, Finlanda, Islanda și Polonia''.

Raportul Național TALIS 2013


În ceea ce privește mărimea școlii și dimensiunea clasei în învățământul gimnazial, în raport sunt citate rezultatele a două studii recente, dezvoltate tot pe baza informațiilor culese în TALIS 2013:

Raportul Național TALIS 2013


Relativ la profilul demografic al profesorilor de gimnaziu din România s-a constatat că 69% dintre profesorii aceștia sunt femei (media TALIS: 68%), vârsta medie este de 42 ani (media TALIS: 43 ani), iar numai 14% dintre profesori au vârsta sub 30 de ani (media TALIS: 12% au sub 30 ani), în timp ce 27% au vârsta de peste 50 de ani (media TALIS: 30%).

Raportul Național TALIS 2013


În domeniul relațiilor de muncă, s-a constatat că 69% dintre profesorii din învățământul gimnazial sunt angajați cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată (70% dintre femei, 67% dintre bărbați - media TALIS: 83%). În raportul internațional, România este menționată printre țările cu cele mai mici procente de profesori angajați pe o perioadă nedeterminată, alături de Chile (63%) și de Emiratul Abu Dhabi (50%).

92% dintre profesorii din învățământul gimnazial sunt angajați cu normă întreagă (93% dintre femei, 88% dintre bărbați - media TALIS: 82%). Raportul național arată că, ,,în România, doar 24% dintre profesorii care lucrează cu norma parțială se află în această situație deoarece a fost alegerea lor, restul de 76% lucrând cu normă parțială deoarece nu a existat posibilitatea de a lucra cu normă întreagă. Pe de altă parte, în Danemarca, Franța, Olanda, Norvegia, Singapore și Marea Britanie, marea majoritate a profesorilor care lucrează cu fracțiune de normă (85-94%) au ales să lucreze cu norma redusă. La nivel internațional, în medie, jumătate dintre profesorii care lucrează cu norma parțială se afla în aceasta situație deoarece a fost alegerea lor''.

În medie, în România profesorii din învățământul gimnazial au 16 ani de experiență în activitatea de predare, din care 10 ani în școala în care predau la momentul administrării studiului (media TALIS: 16 ani de experiență).

Raportul Național TALIS 2013


Pentru cei interesați, studiul oferă multe alte informații deosebit de relevante pentru sistemul de învățământ. Concluzia? Chiar oprindu-ne doar la datele amintite, s-ar ridica două probleme: una privește subfinanțarea cronică a educației în România, iar cealaltă este o problemă de atitudine.

Raportul, în integralitatea lui, a fost postat la rubrica INFORMAȚII UTILE RESURSE VIRTUALE Alte resurse virtuale.




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara