Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Comportament incalificabil al ministrului educației .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Desființarea inspectoratelor școlare - puncte de vedere (!?)
20.10.2015

Deputatul independent Cornel Comșa (deputat de Alba) va depune la Parlament, în această săptămână, o inițiativă legislativă ce prevede desființarea inspectoratelor școlare.

,,Descentralizarea în domeniul educației este absolut necesară pentru a da putere școlilor să ia decizii și comunității locale să se implice cu adevărat și a fost cuprinsă în strategia de descentralizare, realizată de Guvern, în 2006. Vreau să pornesc o dezbatere reală pe acest subiect, iar primul pas este să oferim o formă și un cadru instituțional, iar Comisia de învățământ din Camera Deputaților va trebui să-și asume acest rol'', a explicat Cornel Comșa, inițiatorul proiectului legislativ.

În viziunea inițiatorului, administrația locală, care deține deja terenurile și clădirile în care funcționează școlile și alte instituții de învățământ, ar urma să preia și atribuțiile de administrare, în baza resurselor proprii și a finanțărilor de la minister. Directorii ar urma să fie numiți direct de către consiliul de conducere al școlii, iar concursurile de ocupare a posturilor didactice s-ar organiza în cadrul unității de învățământ. Proiectul mai prevede ca responsabilitatea inspecției școlare să fie preluată de Agenția Română de Asigurare a Calității Învățământului Preuniversitar (ARACIP), care ar urma să monitorizeze și ,,calitatea activităților de predare-învățare și respectarea standardelor naționale și a indicatorilor de performanță, prin inspecție școlară''.

Sorin Cîmpeanu ministrul educației:
,,Desființarea inspectoratelor școlare este, în opinia mea, una dintre cele mai mari prostii pe care le-am auzit de când răspund de portofoliul Educației''.

Mircea Miclea - fost ministru al Educației:
,,În momentul de față nu este fezabil așa ceva, inspectoratele școlare având responsabilitatea de evaluare a profesorilor, practic au un rol de mentor. Te duci la clasă, vezi unde sunt probleme și îi sfătuiești pe profesori cum să le rezolve. La noi este nevoie de inspecție, în Finlanda situația e foarte diferită, în primul rând profesorii sunt angajați ai școlii și beneficiază de o autonomie a predării fiindcă la ei curricula e structurată într-un mod generic, iar profesorii își structurează materia la oră după nevoile clasei ținând cont de niște abilități pe care copiii trebuie să le capete. De asemenea, o problemă foarte importantă, examenele naționale, BAC-ul, Evaluarea Națională, toate acestea sunt organizate de către inspectoratele școlare. Cine le va organiza dacă acestea sunt desființate? Trebuie gândit foarte atent cine preia fiecare din atribuțiile actuale ale inspectoratelor școlare. Practic, decizia ar trebui să aparțină autorității care este cea mai apropiată de școală''.

Alexandru Bajdechi - fost președinte al Consiliului Județean al Elevilor din Constanța:
,,Inspectoratele școlare își depășesc cu mult atribuțiile astăzi, iar inspecția a devenit una dintre părțile cel mai puțin semnificative ale activității lor. Școlile, deși sunt subordonate administrației locale, sunt controlate și de inspectorate, găsindu-se astfel de multe ori între ciocan și nicovală''.

Marian Staș expert (?):
,,Susțin fără rezerve inspecția școlară și instituțională în învățământul preuniversitar din România, ca pe un instrument managerial încă deosebit de necesar dezvoltării și consolidării calității educației; și susțin, tot fără rezerve, schimbarea paradigmei sale instituționale prin crearea unei piețe deschise și sănătoase a furnizorilor de inspecție școlară și instituțională, independente de Ministerul Educației''.

Șerban Iosifescu - directorul ARACIP:
Consideră că primăriile sunt pregătite să preia gestionarea administrativă, adică plata salariilor și partea de achiziții de infrastructură, însă trebuie să existe un nivel intermediar între școli și minister, complet depolitizat, care să se ocupe de partea de calitate a învățământului. ,,Pentru inspecții este nevoie de metodiști, cineva trebuie să se ocupe de asta, cum ar fi casele corpului didactic. Noi putem face numai evaluare instituțională, nu pe dezvoltare profesională individuală, nu avem atribuții asupra corpului didactic''.

Marius Nistor președinte F.S.E. ,,Spiru Haret'':
,,Școlile sunt și așa politizate și subordonate autorităților locale. Să transferi totul denotă o lipsă de înțelegere a modului în care funcționează o astfel de instituție, autoritățile locale se pot ocupa cel mult de atribuțiile administrative ale inspectoratelor''.




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara